close
第10季”黃金單身漢”The Bachelor, 主角是位海軍醫生, 首集共有25個女生,由男主角挑選他喜歡的女生,最後一集的女生將是他選擇的女友。 第一集後剩12個, 然後8個, 6個, 4個, 3個, 2個, 直到最後 1個, 

http://abc.go.com/primetime/bachelor/index
本文原起 , the bachelor最後1集同時跟2個女生說: I love you. 網上有人群起批評男主角怎麼可以同時跟2個女生說愛, 以及怎麼可能同時愛2個女生,他 一定是說謊。 
我雖不贊同男主角作法, 但這是電視秀, 真真假假, 看秀何必太認真.
剛好又看到以下文章, 覺得很有趣. 也不贊同, 但不必太嚴肅.
附上簡略翻譯如下.
"Saying "I Love You" Twice"
last night watching the final show and listening to Andy say "I Love You" to both girls may not have been believable to some of you, but I can tell you from my experience that it can happen.
Back 38 years ago I had been going out with one girl for 5 years and wanted to marry her. She wanted to wait longer. I met another girl while playing in a dance band and on the sly started to date her. Both girls were 5'10", both named Karen Louise, Both sent my mother the same Christmas card, both signatures were the same, I was really in a quandry as I grew to love both intensly. They were virtual images of one another.
I sat down one night with a piece of paper and put KS on one side and KL on the other. I listed everything I liked and disliked about each girl, made my decision based on the lists, proposed and married the one who came out with more positive traits. We're married now going on 38 years so it must have worked.
Yes, It's entirely possible to love two girls at the same time. If bigomy was legal, I would have married both.
Ben

昨晚男主角分別同時和2位女生說: 我愛你. 這好像很無法讓人相信, 但我可以告訴你:這是真的.
回想38年前, 我有個交往5年, 而且打算和她結婚的女朋友. 但是她不想這麼早結婚. 之後我遇到另一個女生, 所以我腳踏2條船的同時和2個女生交往.
2個女生都高5呎10吋, 約178公分, 2個還同名 Karen Louise (凱倫, 露意絲). 更巧的是, 2個女生都在同年送給我媽一模一樣的聖誔卡, 甚至連簽名方式幾乎一模一樣.
我真的很困惑, 因為我同時深愛這2個女生. 而他們彼此也都懷疑有另一個女生存在.
某晚, 我拿出一張紙, 把2個女生的優點缺點都寫下來, 並 決定和優點多的女生結婚.
今年將是我們結婚第38年.
一個男生同時愛上2個女生是可能的. 如果重婚是合法, 我就會同時娶個2個.


arrow
arrow
    全站熱搜

    Monica Ny 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()